Friday 21 December 2012

PENAT !

assalamualaikum :)

korang korang ?nampak tajuk kat atas sana tu ?nampak kan ?act ,aku bukan nak syor kan cara cara menghilangkan penat or what .aku just nak share apa yang berlaku pada sepanjang harini .

kalau nak ikutkan , semalam pagi memang rasa bosan sesangat sangat sangat nak mati kempunan tujuh anak.ehh?aku merepek kebenda ni ? LOL ! hahahahahahaha  .lepas si aizat balik kerja dengan ayah ,aizat tetiba kata "ira ,jom keluar ,aku nak pergi beli baju lah " and i was like . seriously ? jangan main main .aku dah rasa macam nak mati kebosanan dah duduk dekat rumah ni .since ibu dengan adik dah gerak ke kedah ,ayah and aizat ke office ,aku and ain (cousin) , duduk melepak kat rumah .aku online sampai tertidur tidur .nampak tak kebosanan dia sedang melanda pada jiwa yang lara ini .ehh ?aku dah kenapa ? :P

okay , after semua dah siap siap ,kitaorang bertiga pun gerak ke MP/DP .MP short form for :Mahkota parade .and DP for : Dataran Pahlawan .memandangkan ayah bagi duit belanja yang memberansangkan .macam macam tempat lah kitaorang dok plan untuk pergi makan lepas shopping nanti .shopping punya shopping ,tetiba aizat , "jom pergi TF nak ?" TF :Tutti Frutti .dan aku pun , "jom lahhhhh ! :P " *muka excited* dah beli tutti kitaorang straight keluar .tak plan pun nak makan dalam tutti tu ,sebab kami masih ada tugas yang harus diselesaikan .tugas ?macam En.Polis pulak kannnn ? hahahahahaa

act , kitaorang kena amik kakak si ain ni iaitu ika dekat MC :melaka central . dia yang study sama dengan si aizat dekat UITM ,perak tak course lain lain lah kannn .hmm .so ,kitaorang plan untuk ke JJ eaon .jelah .memandangkan aku sekarang dah ada hobi baru bila pergi ke JJ tu .nak tahu apa hobi aku ?aku akan singgah ke Comic Paradise untuk beli barang barang yang berkaitan dengan 2PM .muehehehehe .ini baru dikatakan fanatic yaa tak ? haahahahaha .aku ingat aku sorang jee yang akan jadi separuh gila when sampai jee dekat Comic Paradise tuu .tapi si ain ni pun sama .dia semua pasal artis korea dia tahu :O .macam macam dia borong .baju kumpulan EXO lah , infinate punya accessories phone , hmm apa entah lagi . banyak jugak dia borong ,sampaikan duit dia hanya tinggal RM20 .Wow !Amazing !semangat kau berbelanja wahai ain .hahahhahahaa .aku kalau beli pun ,aku beli sikit sikit dulu ,buatnya time aku nak beli serentak tu ,duit yang aku ada tak mencukupi ,tak ke nanti orang casher tu pandang paysehhh .pehhhhh !jauh jauh kan lahh .jatuh air muka denn kalau separuh barang terpaksa ditolak tepi semata mata untuk menggenapkan duit yang aku ada .huh ! panjang nau huraian aku kannn ? so ? what do i care ? :P
dalam pada menunggu ain pilih baju EXO tu , baik aku g round round kan ?mana tahu ada terselit selit barang 2PM yang aku masih belum ada kannn ? hmm .jalan punya jalan ,tetiba aizat panggil .suara arah dekat belakang .sampai jee dekat belakang kedai ,i was like :O .nak menjerit akuuuuu !!!!!terlampau banyak poster poster 2PM yang besar. aku still boleh sabar lagi .kalau aku tak sabar ,dah lama kedai tu retak akibat daripada pekikan suara aku :p tapi mahal gila poster tu .aku punnn  "hurmm ,anat betullah harga dia ,time time pokai lah kau nak keluarkan semua poster 2PM kannn ?kau nak kena bunuh ke hah penjaga kedai ?" *muka gangster* LOL ! dengan berat hati aku pun beli jelah sticker big bang untuk aiman .

disebabkan semua sticker 2PM aku dah ada ,so aku sedekah kan lah sticker big bang dekat aiman .dia minat nau dengan big bang .hmm .apa boleh buat .act ,aku ada jee poster poster 2PM .tapi aku punya poster tu kecik sikit than yang aku jumpa ni .ni besar nak gajah ?!! .harga pun nak gajah jugak .kalau harga , harga semut takpe :'( .lepas dah berhabis duit dekat kedai tu ,kitaorang plan nak pergi MC amik kak ika .aizat pun call kak ika , tanya dia dekat mana .then ,kau tahu dia dekat mana ?dia still dekat USJ lagi .weyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy !!!!!!!!!!!! aku dah penat + mengantuk + letih = nak mati dah ni wehh :'(

aizat kata , kita tunggu jee dekat Mc .tunggu punya tunggu , kak ika pun sampai .untuk memenuhi impian kak ika yang nak sangat makan MCD tu ,kitaorang sanggup pergi ke ayer keroh untuk makan mcd .sebab dekat situ 24 hours .sampai jee situ ,nak pergi order makanan ,tetiba En Abang Casher tu cakap ,"sorry dik ,burger yang tinggal just spicy chicken mcdeluxe jee .sebab mesin burger yang lain rosak" whaaaaaaaaaaaaaaaat ?aku pulak rasa nak cakap , ohh tak sangka pulak mesin mesin semua tu boleh rosak secara serentak kannnnn banggggg ?!menyirap aku .orang penat penat ke ayer keroh ,dia pulak bagi alasan macam cipanzi nak beranak !then , buat apa nak tunggu lelama kan ?kitaorang terus blah .then ,aizat kata pergi makan dekat MCD dekat area Mydin MITC yang baru bukak tu .okay niceee ! Mcd situ ala ala romantik gitu kan ? haahaha .aku dengan aizat decide nak makan Prosperity Burger .masa nak makan tu aku perasan burger aku dia punya kuah black pepper tu takda .yang ada just black pepper .weehhhhhh ! aku dah lah penat penat datang sini .kau jangan lah kedekut kuah PANDAI !!!!!! aku rasa macam nak campak jee burger tu dekat muka orang yang buat burger aku tu .err ~ nasib baik aku ni baik :P awww !

nak tak nak , makan jelah kannn .hmm


nampak tak aku punya burger tu ? hmm .takda kuah langsung ! :/
act , aku malas nak rotate kan gambar ni .malas okay malas .M to the A to the L to the A to the S = MALAS ! haahahhaahaha . lepas makan makan ,terus balik .penatlah katakan .sampai rumah pun around 1.30 a.m camtu .okay fineee gua penat tahap kritikal .sampai jee rumah ,semua macam dugong kepenatan .masing masing cari bilik ,nak tidur .hmm .okay sampai sini saja untuk entry kali ni .

thank you for reading my blog :) XOXO